Subject: Töötajate privaatsus tööl ja selle piirid
From: "Piret Leevald - Lastehaigla" <[email-masked]>
To: "info - AKI" <[email-masked]>
Date: Thu, 7 Aug 2025 19:00:41 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Meil on tekkinud küsimus töötajate privaatsuse osas tööpostil.

1.	Kas töötaja poolt konkreetsele töötajale suunatud e-kirju võib
kirja saaja hiljem edasi kolleegidele saata? St kas töötaja peab kirjutama
tööl kirju viisil ja teadmisega, et sisuliselt kõik töötajad võivad olla
võimalikeks e-kirjade saajaks? Kas ja kus lähevad piirid kirja adressaadil
info enda teada jätmisel ja kolleegidele edastamisel? Ja kui on soov
kolleegidele edasi saata, kas peaks võtma siis ka kirja koostajalt eelneva
nõusoleku või vähemalt teavitama töötajat?
2.	Kas ja mis juhtuks siis, kui punktis 1 kirjeldatu puhul „subject
line“ oleks kirjas „privaatne ja konfidentsiaalne“ ? Ennekõike, kas
e-kirja saaja peab mõistma ja aru saama, et tegemist on vaid temale
suunatud e-kirjaga ja mitte kolmandatele osapooltele seda kirja edastama?
3.	Kas  punktis 2 kirjeldatu korral on töötajal, kes soovis saata
kirja vaid ühele kolleegile ja oli kirjal ka pealkiri „privaatne ja
konfidentsiaalne“, on teoreetiliselt õigus pöörduda AKI poole ning AKI
saaks a) töötaja b) asutuse  c) nii töötaja kui asutuse osas algatada
rikkumismenetluse ja ka rikkujat/rikkujaid vastutusele võtta?

Lugupidamisega

 <https://www.lastehaigla.ee/>

Piret Leevald
õigus- ja hankeosakonna juhataja | Õigus- ja hankeosakond
SA Tallinna Lastehaigla

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
56624114 | 6977114

Tervise 28, 13419 Tallinn

 <https://www.lastehaigla.ee/>
<https://www.facebook.com/people/Tallinna-Lastehaigla/100069312157297/>
<https://www.instagram.com/sa_tallinna_lastehaigla/>